تا آخرین لحظه

زندگی یک مهندس IT

تا آخرین لحظه

زندگی یک مهندس IT

ساده نباشیم

متاسفانه فضای اینترنت تبدیل شده به مکان مناسبی برای کذابی و اراجیف بافی عده ای. بارها و بارها به اطرافیانم گفتم به مطالب اینترنتی خصوصا سایت های خبری که مثل قارچ از ناکجا آباد روییده اند و هیچ معلوم نیست چه شخص و گروهی پشتش است اعتماد نکنید.  چشم بسته قبول نکنید و دهان به تائید و .... نگشایید و به انتشار اکاذیبشان کمک نکنید. امروز چیزی از یکی از نزدیکانم شنیدم که از نظر من مهندس فناوری اطلاعات بسیار مضحک بود و مهر تاییدی بر بی اعتباری مطالب یک سری از این سایت های خبری! ماجرا این بود که گفته شده بود. سرویس ADSL که مخابرات مستقیما ارائه میکند توسط مخابرات شنود می شود. خب باید یگوییم ممکن استدر ادامه اضافه میکند نام و نام کاربری اکانت گوگل یا همان که بین مردم به عنوان نام و نام کاربری GMail شناخته می شود شنود شده و حساب کاربری اشخاص مورد بررسی اطلاعاتی قرار میگیرد!!! جالب این که گوینده یک مهندس کامپیوتر از یک دانشگاه معتبر است!! در جواب باید بگویم. غیر ممکن است. من بعنوان یک مهندس فناوری اطلاعات به شما هموطن عزیز میگویم که از نظر تکنولوژی این کار صددرصد غیر ممکن است. حساب کاربری گوگل و سرویس ایمیل آن که به GMail معروف است. از تکنولوژی SSL استفاده می کند. این به این معنی است که کل ترافیک بین مرورگر کاربر و سرورهای گوگل با قوی ترین الگوریتم های رمزنگاری موجود در جهان که مستقل از دولت ها توسعه یافته اند، رمز نگاری میشود. این رمزگذاری ها حداقل در ایران قابل کشف رمز نیستند. ناگفته نماند که ممکن است برخی سازمان های اطلاعاتی بزرگ روش هایی برای این کار داشته باشند(در حد فناوری های فوق سری) که البته من این موضوع را هم رد میکنم به دلایل منطقی و فنی که نیاز به ذکر نمی بینم. بنابراین با خیال راحت از اینترنت ADSL مستقیم مخابرات استفاده کنید. حتی موضوع را از نظر غیر فنی هم می توان رد نمود. هدف از چنین شنودی چیست.؟ اولین گزینه کنترل و عملیات ضد خراب کاری است. اما حساب کنید. چند درصد مردم ADSL مستقیم از مخابرات دارند؟؟ و چند در صد ترافیکشان بدون رمز نگاری وقابل شنود است. این را هم اضافه کنید که اطلاعات مفید در رابطه با کنترل و عملیات ضد خرابکاری معمولا از طریق ارتباطات امن مثل ایمیل که به SSL مجهز هستند مبادله میشوند. پس اصولا اطلاعات قابل شنود از نظر کمیت و کیفیت بی ارزشند.  اما علت انتشار این شایعه چیست؟ مگر سرویس ADSL ارائه شده توسط شرکت ها، ترافیک کاربرانشان از مخابرات خانه ی عمه جانشان میگذرد ؟؟ خب معلوم است که همه مسیر ها به مخابرات ختم می شود. فکر میکنم دلیل انتشار این اکاذیب مشخص شد. شرکت های موجود میخواهند به این بهانه مشتریان را ماه ها در نوبت نگه دارند و قیمت هایشان را که به نسبت مخابرات بالاترهم هست تحمیل کنند و خیلی مسائل دیگر که منافعشان را به این صورت حفظ می کند.

نتیجه عزیزان من ساده نباشید. هر حرفی را در هر سایت و وبلاگی دیدید سریع باور نکنید. مشت نومنه خربار است. چه چیزها که هر روز به نظام و و دولت و اشخاص و ارگانها میچسبانند!! خیلی ها را خام می کنند حتی یک مهندس کامپوتر را در مسائل رشته ی تخصصی اش گمراه میکنند چه برسد به مسائل سیاسی که ملت و جوانان سیاست زده ایران نه تنها تخصصش را ندارند که در سایه بی اعتمادی از اگاهی کافی نیز خود را محروم کرده اند.

بنده قصد نگارش مطالب سیاسی در این وبلاگ ندارم. فقط متناسب با تخصصم لازم دانستم این موضوع را به اطلاع هموطنانم برسانم. احتمالا این اولین و آخرین مطلب نسبتا سیاسی این وبلاگ است.

با آرزوی موفقیت و آگاهی همه به خصوص جوانان ایرانی.

نظرات 21 + ارسال نظر
محمدرضا جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:21 ب.ظ http://www.imaginations.persianblog.ir

سلام سجاد جان .. احوال مهندس آی تی وظیفه شناس
عزیز جان شرمندم که دیر شد ولی چیزی که خواسته بودی رو به میلت فرستادم ..
در مورد این پستت هم خیلی ممنون که یه نمه روشنم کردی .. آخه یه مدت قبل یه حاجی آژانی که کارش گاها به شخم زدن (از نوعه دردناک) هم ربط پیدا میکنه یه همچین ادعایی کرده بود .. اونم تو تلویزیون ملی( !!!!!!)
به هر حال بعضیا تو این مملکت برای خیلی از کارها احتیاج به شنوده منجر به مدرک ندارن .. اگه بخوان .. انجام میدن .. حالا هر کاری که میخواد باشه !

محمدرضا یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:40 ب.ظ http://www.imaginations.persianblog.ir

احوال سجاد جان ... چی شد اون سایته .. باهات راه اومدن یا مجبور شدی باهشون راه بری .. ( همیشه آخرش همونی رو انتخاب میکنن که اول پیشنهاد میدی !)

قربانت...
کلی افکت اومده بودم. طرح خلاقانه داده بودم... حالا دارم اونی که خودشون گفتن انجام میدم. جرعت دارن دیگه عوضش کنن میگمشون بدین ننجونتون عوضش کنه مگه چقدر میدن برا یه سایت استاتیک! اونم برا دونفر!

محمدرضا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:07 ب.ظ http://www.imaginations.persianblog.ir

سلام سجاد جان ... آقا فک کنم وبلاگ منم یه جورایی فیلتر کردن .. دو سه جا امتحان کردم ولی تو وبلاگم نمیشه نظر داد .. همه چی طبیعیه ولی قسمت نظرات رو اگه روش بکلیکی هیچ اتفاقی نمیفته .. به نظرت فیلتر شده ؟

سلام....
قبلا اومدم دیدم.... نشد کامنت بدم
الان میچکم.... یه هفته پیش هم یه قسمتی(css) از کامنت دونی فیلتر شده بود و همه پرشین بلاگیا کامنتاشون درست باز نمیشد.

1 دقیقه بعد

صفحه کامنت دونی پرشین بلاگ فیلتر شده کلا. نگران نباش تا چند روز دیگه خودشون درستش میکنن. شایدم نکنن

4 دقیقه بعد
خودشونم گففتن

5 دقیقه بعد
یه ادرس دیگه هم برای کامنت دونی هست غیر از آدرس اصلیش یه ادرس یه اسم خود وبلاگ هست. اگه بتونی از اون استفاده کنی درست میشه.

دارم میچکم سر در بیارم چه طوری میشه از اون آدرس وبلاگی خودت استفاده کنی.

مصطفی سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:13 ب.ظ http://www.ourdays.blogsky.com

ای کلک تو بودی؟
می دونی که من مثل شما نمی تونم ردیابی کنم...
ولی وبلاگ بقیه خیلی ساکت بود وقتی رفتم. بهشون نمیومد که اونا باشن ولی یه نشونه از تو دارم اونم این که تو آخرین نفری بودی که تو سایت یانی نظر داده بودی دیدی دیدی دیدی؟ من تونستم به قول کلوی (قربونش برم) : هاهاهاها...
پس چرا لینکم نکردی نامرد

!!

مصطفی سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:52 ب.ظ

تازه خوذ یانی هم گفته من مطمئنم صدایکلوی روزیبهترین صدای جهان خواهد شد. نکنه می خوای حرف یانی رو هم رد کنی!!
تازه تعداد دانلود آهنگ راز بیشتر از تعداد دانلود آهنگ نمی تونم صبر کنم بوده تا الان این به خاطر این که گفتی لزلی میلز لایق تره

خب این که کار نداره!!! تا نیم ساعت دیگه تعداد دانلود نمیتونم صبر کنم یه رقم نجومی میشه....
انقدر بیکار هستی که دیگه میگه نه؟؟

یانی هم یه چیزی گفته خودشم تو کفه!! اگر اینطوریه پس چرا لسی دوتا ترک داره ولی کلووی یدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصولا راز ازنظر من خیلی معمولی و جنراله چه چیزیش تو رو جذب کرده!! نمیدونم.
اینا رو ولش کن منم جای یانی بودم(یه آهنگ ساز خفن و مستقل که با موزارت و ... مقایسه میشه) بعد ریک ویک یه چیزی مثل ... میکرد تو پاچم حتما برای طرفدارام توضیح میدادم که آره ... خیلی چیز خاصی می باشد. اما یکی مثل لسلی و نیتان نیاز به این حرفا نداره کافیه خودشون لب باز کنن حتی اندر تماس

محمدرضا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:22 ب.ظ http://www.imaginations.persianblog.ir

ممنون از همراهیه دقیقه به دقیقت سجادجان ! کم کم داره حالم از این آکتور بازیای پرشن بلاگ به هم میخوره .. دمت گرم بابت راهنماییت .. فقط اگه راه سرراست تری بود لطف کن براهنماییم (!)
فقط یانیه in my time ..فقط یانیه 94 آکروپول! یعنی میشه !؟؟؟؟؟!

قابلی نداشت.

به یه نتیجه رسیدم. به نظرم کدهای قالب وبلاگت کدهای قدیمی تر ژرشین بلاگ باشه اوصولیش اینه که از کدهای جدیدتر استفاده کنی ظاهرا توی کدهای جدید تر کامنتدونی بجای استفاده از صفحه پرشین بلاگ از صفحه وبلاگ استفاده میکنه.

اما راه پیچوندش اینه که این یه خط رو درست بعد از تگ <blogpost>
بدرجی
<script language='JavaScript' type='text/javascript' src='http://imaginations.persianblog.ir/cc/375315/?rnd=40574.3914467593'></script>

من به این نتیجه رسیدم که کلا کامنتدونی پرشین بلاگ تو این بحث از یه تنوع نا جور که به اصطلاح میگن میراثل نرم افزاری رنج میبره. وگرنه درست کردنش حتی با فیلترینگ هم اگه کار درست باشن سه سوته

راجع یانی هم واقعا خیلی تاسف باره. کیفیت کنسرت هاش اگر قرار باشه در این حد بمونه خیلی بده به نظرم یه رهبر خفن و ارکستر بزرگ میخواد. وگرنه... نظرت چیه؟؟ همینجوری پیش بره چند سال دیگه یانی میمونه و پیانوش اون وسط کنسرت پیانو سولو بعدم بای بای من رفتم کالاماتا!!!

محمدرضا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:31 ب.ظ http://www.imaginations.persianblog.ir

۱ دقیقه بعد
دمت گرم سجادجان .. حل شد .. این بی ... ها همه چیو سیاسیش کردن .. یه بارکی برین تو خیابون نفری یه اردنگی بزنین به ملت یه وقت تو گوش هم چیزه چیز داری نگن دیگه .. زورشون به کامنتدونی بدبخت ما رسیده !
بازم ممنون از لطفت .. راستی راهی نداره یه جوری یه حال اساسی از این ریک ویکه جنایتکار( انسان اولیه) بگیریم.. بابا از وقتی این اومده یانی شروع کرده به خودزنی !

نشد که!!!

محمدرضا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:43 ب.ظ http://www.imaginations.persianblog.ir

آره .. اصلا خود ونگلیس .. اون دیگه خدای نت نویسی و نت خونیه .. باز تو کنسرتای صد سال یه بارش اگه الکترونیک نباشن یه رهبر میاره تا خودش راحت باشه .. واقعیتش من به قدرت یانی ایمان دارم .. امروز فقط با دو تا ترک از این مای تایم یکی از دوستام که کلا سنتی باز بود و به غیر از استاد محجوبی و معروفی کسی رو تو پیانو آدم حساب نمیکرد محو موسیقیش شده بود .. قبلا هم گفتم .. همش تقصیر این ریک ویکه جنایتکار و دور و وریهاشن که سر یانی رو با کلی حواشی شلوغ کردن .. خداوکیلی یه نیگا به عکسای قبل دوهزار و پنج شیشش بنداز .. نگاهش پر از آرامش و یه غم کوچولو بود ..

آره به خدا کاش این ریک ویک ولش میکرد. همینقدر هم که این البومو ساخت من خیلی تعجب کردم!!! میتونس بهتر باشه! اصلا کی وقت کرد روش کارکنه!!

بگذریم....
ببین اون کاری که گفتم در مورد وبلاگت نیاز نیست انجام بدی.
مثل این که درست شد. حالا نمیدونم تو اون کارو کردی یا دارن دسش میکنن!!

یه اشکال جاوا اسکریپتی دارن که وقتی آدرس ورودی کاربر www داشته باشه بجای کامنت دونی صفحه اول وبلاگ باز میشه. اگر www نباشه همه چی درست میشه امتحان کن بخند. احتمالا چند روز دیگه درستش کنن اینو هم

محمدرضا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:43 ب.ظ http://www.imaginations.persianblog.ir

ایول رفیق .. آره درس شد .. خودشون هم بنده خداها از دست این فیلترینگ آسی ان .. رییسشون نوشته بابا فیلتر نکنین همین چار تا پنج تایی هم که عضومون شدن میرن بلاگای خارجی میهجرن ( هجرت میکنند سابق )

نگین سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ب.ظ

سلام
خوبی داداش؟کجایی؟پیدات نیست؟
چه خبره اینجا؟ فقط خودتی و محمدرضا

چه کنیم دیگه مشکلاتی پیش اومده بود. نمیدونم چرا نرفتیم ایمیل بازی

نگین سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ب.ظ

وای سجاد چقدر از این حرفت خوشم اومد

همه خواننده ها آهنگ ساز دارن
اما یانی آهنگ سازیه که خواننده داره

واقعاً توصیف فوق فوق العاده ای بود
دمت جیز

مصطفی چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ق.ظ http://www.ourdays.blogsky.com

نامرد یه سر به وب منم بزن.
یه نگاه به نظر سنجی سایت یانی بنداز آهنگ راز بیشتر رای اوورده.
(دوست دارم کلوووووووی)
آها راستی:
نه حرف من نه حرف تو تا سال ۲۰۱۲ صبر می کنیم اگه تو آلبوم بعدی یانی کلوی بازم بود و لزلی میلز نبود اونوقت من بردم و اگه اینطور نبود تو بردی ..
اگه من بردم تو باید یه دروود بزرگ بفرستی به کلوی و اگه اینطور نبود من اعتراف می کنم که کار کلوی خوب نیست. از این بهتر؟

اولا آلبوم بعدی یانی هیچ حساب کتابی نداره ممکنه شش سال دیگه باشه نه سال بعد.
بعدم گور بابای جفتشون. من این چیزا برام اهمیت نداره. فقط یانی اونم موسقیش. اگرم توی البوم بعدی باشه من یه لعنت بزرگ میفرستم نه درود.

Adel پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام آقا سجاد
یه سوالی از محمد رضا پرسیدم گفتش که از شما بپرسم چون واردتری
با اجازه
من برنامه ی xilisoft converter رو که نصب کردم گفته بود که یه فایل dll رو جایگزین کن و با یه اسم دلخواه رجیستر کن و اگه وارد اینترنت بشی به حالت trial بر میگرده و منم حواسم نبودو وصل شدم به اینترنت و باهاش کار کردم و برگشت trial و دیگه هر چی نصب میکنم نمیشه
میدونم که اگه ویندوز رو عوض کنم دوباره میشه نصبش کنم و کار میکنه ولی نمیشه بدون تعویض ویندوز همه ی فایل های مربوط به اون برنامه رو پاک کنم؟؟؟
از دستور regedit در run هم استفاده کردم و با گزینه ی find باقی فایل ها رو پاک کردم ولی بازم نشد
لطفا کمکم کن بدون تعویض ویندوز بتونم ازش دوباره استفاده کنم
مرسی از لطفت

سلام....
محمد رضا لطف داره... فکر نکنم خیلی بتونم کمک کنم!
میفرستم ایمیلت.... چند دقیقه دیگه.

مصطفی جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ق.ظ

ببخشید
ولی نه به خدا من فقط یه رای دادم کلا...
به هر حال معذرت..
حالا دوستیم؟؟؟؟

حالا هرچی...
دیدی سامان چی میگه؟؟ راستش من بعد از شنیدن نسخه کامل can't wait
خورد تو ذوقم به اون خوبی که فکر میکردم نبود(به نظر من) . اما فکر کنم اون که نیتن میخونه جدید باشه!! اونم شک دارم البته! عوض اون can't wait که خورد تو ذوقم از این یکی(همین ای نوری که در تاریکی می درخشی!!) خیلی خوشم اومد. چند برابر بقیه ترکها به این گوش میکنم.

ولی فقط Nine!!!

خودمونیم رده سنی مخاطبهای یانی همراه سن یانی داره بالا میره. خیلی از اهنگهای قدیمیش برای حتی نو نهالان هم خوبه اما مثلا این آلبوم اصلا بدرد بچه ها نمیخوره!! حتی یه سریش برای نوجوانان هم خوب نیست!! به نظر من البته

مصطفی جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:56 ق.ظ http://www.ourdays.blogsky.com

چراااااااااااا؟ پس تو این مدت کلوی در حال کار با یانی نبوده؟
ولی این منصفانه نیست... حداقل یانی نباید از خواننده های کم تجربه استفاده کنه..
بذار حرف بالا رو یه ذره روشن تر کنم.. کلوی درسته که سن کمی داره ولی اولا در ضمینه ی رقص و خوانندگی تحصیل کرده اونم یه عالمه دوما از ۱۷-۱۸ سالگی خوانندگی می کرده تو گروه های مختلف (البته به صورت کمی قویتر چون کلا خوانندگی رو از ۶ سالگی شروع کرده) و توی آلبوم وویسز ۲۰ ساله بوده که آهنگ هاشو ضبط کردن و این مدت رو (۶ تا ۲۰ سالگی) میشه تجربه اش دونست
حالا باز ناراحت نشی بهش بد و بی راه بگی اینارو همینطوری گفتم
منتظرتم سجاد بیا دیگه به خدا ۵ دقیقه بیشتر وقتتو نمی گیره...

خب پس منم ۱۲ ساله برنامه نویسم!!! من توی هر تخصصی فقط بیست سال به این ورو حساب میکنم.

تازه اگرم حساب کنیم بازم عددی نیست. بعدم من شنیدم یه خواننده و بیشتر رقاصه بوده اونم توی شو های محلی.(کاباره خودمون) طوری که خواننده حساب نمیشده و ویسز اولین خوانندگیش حساب میشه. خیلی هم خوش اقبال بوده که اولین کارش با یانی بوده. وگرنه این همه شهرت رو باید براش ده پانزده سال جون میکند.

یه چیزی تویی که همش میگی به انتخاب یانی میبالی که کلوی رو انتخاب کرده. پس نباید نگران انتخاب کردن های یانی باشی! اون همیشه خوب انتخاب می کنه. خودت گفتی البته من قبول ندارما.

یانی حتی پدرو رو کنار گذاشت. چه برسه به چهارتا خواننده.

Adel جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:47 ب.ظ

سلام
ممنون از جوابت
راستی جریان نسخه ی کامل cant wait چیه دیگه؟؟؟؟؟؟

کاری نکردم.... امیدوارم کمکت کنه.

همین که روی سایت یانی فنز هست دیگه!! کامله دیگه فکر کنم!!
اون قضیه سایت AOL هم با کیفیت متوسط گذاشته بودن ملت آنلاین گوش کنن. نه این که دانلود کنن. نسخه اورجینال یحتمل کیفیتش بالاتر باشه.

مصطفی جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:13 ب.ظ http://www.ourdays.blogsky.com

مممم

ولی بازم دستش درد نکنه من از دور دست یانی بزرگ رو می بوسم که باعث شد ... رو توی زندگیم ببینم و بشناسم اگر هم یه روز خدا کنه و از نزدیک ببینمش حتی اگه آدم معروف شده باشم جلوش زانو می زنم و دستشو می بوسم اول به خاطر آهنگای زیباش بعد هم به خاطر اونی که گفتم
ولی سجاد نمی دونم چم شده خودم می دونم که کلوی گذشته ای داشته که از نظر اسلام و حتی فرهنگ ایرانیهرگز تایید نمی شه ولی روز به روز علاقه ام بهش بیشتر می شه اگه بهش برسم رو رفتارش کار می کنم اگه بتونم اون موقع دیگه تو هم ازشبدت نمیاد (لا اقل اگه خوشت نمیاد بدت هم نمیاد)
راستی از کی شنیدی؟ وبلاگ داره؟ می خوام ازش چیزای بیشتری بدونم چون من خودم اینو می دونستم ولی نمی خواستم کسی بدونه چون چهره ی ... خراب می شد ولی حالا که دونستی
بازم نیومدی

خودمم یادم نیست از کجا خوندم اینا رو ... اون زمان که اوایل این قضیه بود مثل الان دور هم بودیم(بوربچه ها توی وبلاگ مرتضی) تبادل نظر میکردیم... بحث میکردم... اطلاعات رد وبدل میکردیم.... فکرمیکنم تغریبا خیلی ها میدونن این قضیه رو

راستی میدونستی15 ساله ها هم مشمول میشن و معاف نیزهم
یه چیز دیگه من جای توی باشم تا چهار پنج تا کامت دیگه توی یانی فنز بقیه بچه ها نگذارن کامنتی نمیدم.

Adel جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:08 ب.ظ

ببخشید دوباره مزاحم شدم
آخه شما نوشته بودی که با شنیدن نسخه ی کامل cant wait خورد تو ذوقم؟؟؟
میگم نسخه ی کامل cant wait که در سایت AOL هست که خیلی قشنگه
اصلا مگه نسخه ی نا کامل هم داره
سجاد جان گیجم کردی رفت

ای بابا!!!
خب نسخه نا کاملش همون دموی سی ثانیه ای هست دیگه...
اره خیلی قشنگه.... اما نه اونقدر که من از دموش برام انتظار ایجاد شده بود.

مصطفی جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:23 ب.ظ http://www.ourdays.blogsky.com

سجاد جان دو خط آخر جوابتو متوجه نشدم ۱۵ ساله ها چی می شن؟ مشمول معنیش چی میشه؟ از چی معاف می شن؟ اه منظورت سربازیه بیشتر توضیح بده من از لحاظ سه برادری معافم
خط آخر رو هم که اصلا متوجه نشدم

حالا متوجه شدی؟؟

محمدرضا یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.imaginations.persianblog.ir

سلام سجادخان .. اوضاع کاروبار چطوره ؟
راستی خبر داری این سیستم 3ل کی قراره راه بیافته .. اصلا به نظرت با وجود این محدودیتها اثر خاصی داره؟

سلام... گرفتار اون سایتم هنوز
یه دیزاین درآوردم مثلا شیشه ای که توی ie6 هم کار کنه
گوشه های گرد با png شفاف!!! فکرشو بکن. پیرم در اومد

3g؟؟ منظور همون تلفن همراه و... چی بگم والا از نظر کیفیت که خب دیجیتال. یعنی صدا اول تبدیل میشه به داده بعد روی موج مدوله میشه از نظر کیفیت فکر کنم قابل مقایسه با چت صوتی روی اینترنت باشه یعنی دو حالت داریم. یا صدات میرسه یا کلا هیچی. صفر و یک اما از نظر امکانات جانبی مثل اینترنت و ... باید خیلی بهتر باشه.
البته فکر میکنم باید سه سال بگذره تا ارزش خرید پیدا کنه
از نظر هم چی بگم فوقش مشکل پیش بیاد میشه قضیه sms های 88 به مرور زمان فرهنگ سازی میشه دیگه. خدایی ملت هم خیلی بی ضرفیت بازی در میارن دیگه!

محمدرضا یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:21 ب.ظ http://www.imaginations.persianblog.ir

املای منو باش ... مننظورم 3g بود !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد