تا آخرین لحظه

زندگی یک مهندس IT

تا آخرین لحظه

زندگی یک مهندس IT

لعنت خدا بر پیام نور

هیچ و قت یادم نمیره با چه ذوقی رشتمو انتخاب کردمو یه سال بخاطرش پشت کنکور موندم. یک سال خیلی سخت یک سال دیوانه کننده. مثل دیونه ها از پنجره بیرونو نگاه میکردم. آزمون تا آزمون توی خونه حبس بودم. با هزارتا ذوق رفتیم دانشگاه. از همون روزهای اول مرتب به زندگیمون گند زدن.

درس خودن بدون کتاب و استاد که یه چیز کاملا عادی بود. وای به روزی که گرفتار یه استاد بی سواد میشدیم. تقریبا خودخوان مهندس شدیم!! درسهایی که توی دانشگاه های روزانه با جزوه ۵۰ صفحه ای استاد تموم میشه ما با خوندن رفرنس غیر خودخوان 500 صفحه ای اون هم بصورت خودخوان و تقربا بدون استاد میگذروندیم. آخرشم بهمون میگن پیام نوری معدل چندی!! چه امتحاناتی! معمولا سوالا مشکل نیستن اما فرمول محاسبه نمره خیلی بلا اشکاله. بگذریم که بعضی وقتا درس معادلات دیفرانسیل سوالاتش با ریاضی محض ها مشترک میشه و یه عده با 10 , 11 پاس میکنن و خیلی ها هم رد میشن و هر پیام نوری حداقل یک تا سه بار همچین بلاهایی سرش میاد. با همه این مشکلات من تونستم به فارغ التخصیلی نزدیک بشم. این ترم خودمو خفه کردم تا بتونم 21  واحد باقی موندمو بگیرمو شرمو از این دانشگاه بکنم. اما چون نمره دروس ترم تابستان گذشته اعلام نشده(هنوز هم اعلام نشده!چون متخصص اون درس توی دانشگاه نداریم که برگمونو صحیح کنه) تصمیم گرفتم ده ترمش کنم بازم تو این خراب بشه ی خراب شده بمونم. خلاصه پروژه پایانی رو هم گرفتم با وجود اینکه این درس هم مثل دروس دیگه از سایت انتخاب میشه یه فرایند سازمانی دستی هم داره(مدیران کشور عاشق کاغذ و کاغذ بازین ) فورم کوفتی پروژه رو از کارشناس آموزش گرفتم و چون مدیر گروه دوتا سمت داره و دوجا دوجا حقوق میگیره(حروم خوری) و به این راحتی ها پیداش نمیشه، قسمت اولشو بی خیال شدم و یه راس رفتم سراغ استاد پروژه (تنها استادی که با سه نفر ظرفیت برای رشته من اعلام شده بود و هیچ حق انتخابی هم نبود) بعد از چند هفته موضوع معلوم شد و فورم رو پر کردیم و تا به امروز که من موفق شدم با جناب سوسک(مدیر گروه) ملاقات کنم که ناگهان دهنشو باز کرد و هرچی خواست گفت. به اجازه کی با استاد فلانی گرفتی؟؟؟(خب توی سایت انتخاب واحد زده بودی دیگه و قتی خودت میزنی لابد به اجازه خودته دیگه همچین میگه انگار انتخاب دیگه ای هم بوده!!!) دیگه دیر شده من امضا نمیکنم الان بیست روزه هیچ کس امضا نمیده(بگو به یه جاییم فشار اومده که اول نیومد سراغ من امضا نمیکنم وگرنه همه میدونن مدیر دانشکده همه غلطی میتونه بکنه) میگم جناب سوسک من مرتبا مراجعه میکنم تا شما رو ببینم اما منشی جلفتون(معلوم نیست چه نسبتی باهاش داره) میگه ارباب روجوع نمی پذیرن!! نه من بودم و در هم باز بوده(مردیکه سه روز از هفته رو رسما گفته جواب نمیدم چهار روز دیگه رو هم گفته 8 تا نه صبح یه روز از این چهار روزهم 8 تا 12 سه روزش که 8 تا 9 که اصلا خودش هنوز تشریف فرما نشدن بقیشو هم که پیجوندس من کجا میتونستم زودتر خدمت جناب سوسک تبار برسم؟؟!!) میگم من ترم آخرم(خالی بندی) میگه دیگه نیستی جالب این که من حی آروم باهاش صحبت میکنم اون حی دهن گشادشو بازمیکنه داد میزنه فکر کرده مدیر مدرسس و من دانش اموز 15 16 سالم! اگه کارم گیر نبود میگفتم مردیکه تو به چه حقی صداتو برا من میبری بالا، شخصیت خانودگی من به احدی اجازه دهن گشادی نمیده بعد هم میخوابوندم زیر گوشش از همونجا پرت شه تو دفتر ریاست کل دانشگاه به خدا قسم اگه امروز برا خودم کسی شده بودمو پول و کار وبا حسابی داشتم شده به قیمت خط کشین رو مدرک مهندسیم این کارو میکردم  بهش یاد میدادم با دانشجوها درست رفتار کنه(حالا نه بعدا بهش حالی میکنم). فوق لیسانس کامپیوتر که اصلا نمیفهمه موضوع پروژه من چی هست برام قدقد میکنه همچین مهندسی چه ارزشی داره میخوام که نباشه. وقتی رئیس جمهور خادم مردمه این آقا فکر کرده سگه کیه که انقدر هاپ هاپ میکنه؟؟؟ حالا من که روی نصف پروژم کلی کار کردم و استاد هم کلی ازم راضیه باید برم بهش بگم همه چی تموم شد. ترم دیگه باید دوباره صد هزار بریزم تو حلق این حروم خورا بعد هم معلوم نیست بتونم با همین استاد همین موضوع و بر دارم و ادمه بدم تا زحماتم بر باد نرفته باشه یا نه. حالا هم  پروژه ندارم هم بقیه درسامو بخاطر پروژه نرسیدم بخونم. همش هم به خاطر نفسانیات جناب سوسک تبار که چرا توی فرایند اداریش و التماس کردن بهش اختلال ایجاد شده و یه امضا بی ارزش(فورمو ببینی کاملا برات مشخص میشه برای کاعذ بازی بوده) نداده!!! اگه به تایید این آقا نیازه (برای صحبت با استاد) خب همونجا که توی سایت اعلام میکنه تایید سوسک تبار پشتشه دیگه(مگر این که بخواد پروژه ها رو به اساتید نور چشمی بده یا موضوعات نرم افزاری بکنه تو پاچه بچه های فناوری). این مردیکه تو دانشگاه به دیونه معروفه. وقتی قاطی میکنه میگنن قرصاشو نخورده. خدا این مملکتو از دست این آشغالا نجات بده ما روهم از این پیام نور کوفتی اقا مهندسی تو پیام نور خوندن یعنی سرطان از این کارا نکنین که به غلط کردم می افتین. کلا پیام نور خیلی سخته پوست فیل میخواد. نکنین این کارو. پول شهریه دانشگاه و پیش دانشگاهی تونو از پدرجان بگیرید توی یه کار کارآفرینی بزنین پنج سال بعد هم مرد میشین هم  پول دار.

نظرات 3 + ارسال نظر
مصطفی جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:54 ق.ظ http://www.heyboy.blogfa.com

نه خیرم کامپیوتر جناب عالی مشکل داره الکی نندازش گردن من.وبلاگم قرمزه کنارشم سه چار تا قارچ کشیده من هر روز می بینمش. ولی می خوام قالبشو عوض کنم.

مصطفی پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:44 ق.ظ

من چهره تو با اجازه ات پیش بینی کردم ببین درسته:
خیلی جوونی. موهات کوتاه و سیاهه. یکم چاغ هستی خیلی کم. خط ریشتو تا پایین گوشت اووردی. شلوار لی آبی داری.
درسته؟

یعنی به نظرت من انقدر آدم ذاغارتیم؟؟(راستی املای ذاغارت چه جوریه؟؟)
فقط اولیشو درست گفتی اونم که میدونستی دیگه چشم بسته که غیب نگفتی
حالا پیشبینی منو ببین!! تو شکل عکستی درست گفتم؟؟

مصطفی جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:15 ق.ظ

نه. خیلی هم غلطه
من از عکس گرفتن بیزارم آخه از قیا فه ام خوشم نمیاد. برا همینم هست که کلاغ رو درک می کنم و دوست دارم.
من ۱۵ سالمه. موهام بلنده.موج داره. چشمام قهوه ای پر رنگه ولی یه برق خاصی داره هیچکی نمی تونه مردمک چشامو ببینه ولی مطمئنم کلوی می بینه. قدم ۱۸۳ است.
پوستم سرخه عین کلوی خودم. عضله هم دارم یه کمکی (حمل بر خود ستایی نباشه)

اصولا باید 16 سالت باشه از قیافت خوشت نمیاد انقدر تعذیف کردی دیگه؟؟؟ هیچ کدومو باور نمیکنم. خیلی تخیلیه. هیچ مدرسه ای اجازه مو بلند کردن نمیدون. هیچ پونزده ساله ای هم 183 قد نداره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد